Zásady duševní hygieny | 6+1 zásad psychohygieny pro péči o duši

Zásady duševní hygieny | 6+1 zásad psychohygieny pro péči o duši

Metody duševní hygieny jsou účinným nástrojem, který pomáhá s péčí o duši. Nejedná se však o nic jiného, než běžné činnosti, které vyčistí hlavu. Začala bych slovy Dalajlámy, který prohlásil: “V dnešní době říkám lidem, že moderní vzdělávání zahrnuje vzdělání o hygieně fyzického těla a nyní by se mělo přidat i vzdělání o té emoční hygieně.

Psychické problémy dnes trápí každého třetího dospělého. Dostáváme se do bodu, kdy však nemáme takovou kapacitu služeb, aby uspokojila veškerou poptávku. Musíme se sami začít učit, jak pečovat o duševní zdraví. V cestě za zdravým životem pomůže také duševní hygiena.

Stále málo pozornosti se věnuje prevenci duševních onemocnění a péči o duševní zdraví ve školách či na pracovištích. Fyzickému zdraví věnujeme jako společnost i jako jedinci neomezenou pozornost, zatímco naše duše zůstává v pozadí.

Duševní hygiena a její zásady vám poslouží jako prevence před negativními dopady stresových faktorů.

Rychlost, ve které žijeme nás dostává do nadměrného stresu a v celém tom shonu si neuděláme ani chvilku času na sebe. Ani na naše tělo, které nám umožňuje dělat to, co rádi děláme. A už vůbec ne na naši mysl, díky které cítíme, přemýšlíme a skrze kterou vlastně žijeme celý náš život.

Pečovat o fyzické zdraví je pro nás naprosto běžnou činností. Bereme vitamíny, cvičíme, chodíme na preventivní prohlídky k lékaři. Často jsme upozorňováni, abychom se při dlouhém sezení v práci protáhli a šli se projít. Proč se stejně tak nestaráme o duševní zdraví?

PRO KOHO JE DUŠEVNÍ HYGIENA URČENA?

Duševní hygiena je určena pro každého člověka, na kterého dopadá stres či jiné nepříjemné vnější nebo vnitřní faktory. Psychohygiena není pouze pro lidi s psychickými problémy. Je opravdu pro každého z nás, kdo chce být zdravější, klidnější, více poznat sám sebe a být spokojenější se svým životem.

Psychohygiena funguje i jako PREVENCE.

Toto je 6 základních zásad psychohygieny, je jich samozřejmě víc, ale vybrala jsem pro vás ty, které můžete praktikovat bez větších potíží a bez snahy kontrolovat svou mysl.

JAK ZAČÍT?

Rozhodnutím. Rozhodněte se, že si chcete dopřát psychohygienu, stejně tak, jako si dopřáváte hygienu klasickou. Nejen naše tělo, ale i naše mysl někdy potřebuje omýt a zbavit “špíny”. Uvědomte si, že se chcete cítit lépe, že chcete být šťastnější a hlavně, že si to ZASLOUŽÍTE.

ČÍST ČLÁNKY

První zásadou psychohygieny je spánek. Článek pojednává o tom, na co všechno má spánek vliv a přináší praktické rády, jak lépe spát a usínat.


Druhou zásadou je relaxace. V životě vám bude skvělým stále dostupným pomocníkem proti negativním emocím. Článek obsahuje i praktické dechové a relaxační cvičení.


Příroda je opravdovým lékem pro naši psychiku. Když se cítíme špatně ,vždy stačí vyjít do přírody a nechat ji léčit.


Vztahy jsou základním kamenem zdravého života.Člověk je bytostí společenskou a chození mezi lidi mu znatelně prospívá.


Pohyb dokáže divy. Má vliv na naší náladu i celkové citové rozpoložení. Dodá nám energii a navíc bojuje proti stresu.


Sebepoznání vede ke spokojenějšímu životu. Vědět, kdo jsme je počátkem úspěchů. Jak s ním začít?


Time management je skvělou činností, která vám, pokud budete vědět, jak na to, pomůže udržovat duševní zdraví a bojovat proti stresu.


duševní hygiena, psychohygiena, jak zavést do praxe

Jak zavést všechny zásady do praxe? Dá se to všechno stíhat? Několik tipů, shrnutí + buzerlístek ke stažení